A kiállítás a 2020 Budapest Jewelry Week által odaítélt FISE Díj nyomán valósul meg.

Megnyitó: 2021. szeptember 7-én kedden 18 órakor.
Megtekinthető 2021. szeptember 17-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között!

A vendégeket köszönt: Mascher Róbert DLA, a FISE elnöke
A kiállítást a művész nyitja meg.
Az atmoszféra és elmélyülés megteremtésében közreműködik: I AM YANK, zenész

(instagram) online tárlatvezetés/online guided tour: 2021 szept.13. 17ó @hangonyoujewelry

Rita hordható objektjei rendszerint valamilyen erős személyes élményhez, adott életszakaszhoz vagy eseményhez kapcsolódnak. A Folyók mentén c. kiállításra készített tárgyak féltve őrzött vagy épp szétkorhadt fadarabkákból, gyökerei és szellemi öröksége boncolgatásából építkeznek, az ebből fakadó veszteségekről és nyereségekről gondolkodnak. Lebontanak elemekre, majd új struktúrát építenek.

“Szinte minden anyag megmutatta egy új arcát a munka során. A monotonitás gyönyörködtető volt, mint egy jóga gyakorlatsor, amit kifulladásig végzek. Majd megállok, és megfigyelem a hatásokat, érzeteket. Hagyom, hogy a bőröm alatti folyók mutassák az irányt.”

Wearable objects of Rita are usually reflecting on strong personal emotions, specific periods or particular points of her life. The exhibition entitled I follow rivers is dealing with treasured or even rusted pieces of woods of her life, exploring her roots and emotional heritage, analizing and talking about looses and winnings according to her present life. Exploding into micro pieces to be able to create new structures from it.
“Almost every material showed it's new face for me, during the work. Monotonity of the process brought me pleasure, like practicing yoga until you can not go further. Then take a rest and observe.
I let my rivers under my skin to lead my way.”

A FISE 2021. évi tagfelvételének időpontja: szeptember 17. péntek 12.30 -18.30 -ig
Bármely iparművészeti ággal vagy művészetelmélettel foglalkozó érdeklődő jelentkezhet. Diploma nem feltétel, de ha még művészeti hallgató vagy, még várj egy kicsit...

Jelentkezés a tagfelvételre az alábbi űrlapon: https://forms.gle/WEUzCawkwwJ74qKc7
Időpontfoglalás a tagfelvételre az alábbi űrlapon: https://fise-tagfelvetel.reservio.com

Megkérjük a jelentkezőket, hogy a 10-15 perces beszélgetésre hozzanak magukkal:
- egy A4-es lapon életrajzot az elérhetőségekkel (postacím, telefon, mail)
- PenDrive-on portfóliót (alkotások, cím, irodalom, stb.)
- néhány eredeti (nem nagyméretű) alkotást, rajzot, amely rögtön el is vihető
- kétezer forintot, eljárási díjra, - amely felvétel esetén egyben az idei tagdíj is.
További felvilágosítás, és információ: iroda@fise.hu, és a www.facebook.com/FISE.art.craft.design -on.
Igyekszünk lényegre törők, lenni és senki idejét nem nagyon rabolni, így ti is gondoljátok, át mit mondanátok el magatokról a rövid beszélgetésünkön?

Pár szó az Egyesületről:
A FISE független szakmai szervezet 39 éve segíti az iparművészek pályáját: kiállítási lehetőség biztosításával, folyamatos tájékoztatással, érdekképviselettel. A tagság 10 szakma szerint szakosztályba tagolódik, az egyesületet választott vezetőség irányítja. A FISE irodája, 4 műterme, Mátranováki Alkotóháza mellett, Budapest szívében a Kálmán Imre utcában működtet egy galériát is. Itt háromhetente rendezünk kiállításokat, ahol a tagok bemutatkozhatnak a szakmai és a tágabb közönségnek. Évente több külföldi meghívásnak is eleget teszünk, tanulmányutakat szervezünk. Segítünk megvalósítani tagjaink művészi célkitűzéseit, így egyre többen vannak, akik FISE tagként indultak el és mára a magyar kultúra és művészet nemzetközileg is elismert alkotói lettek.

FISE ·art·craft·design·
Közhasznú Egyesület
H-1054 Budapest, Kálmán Imre utca 16.

Megnyitó: 2021. augusztus 24-én kedden 18 órakor.

A kiállítást megnyitja: Borka Réka író, költő.
Design- és művészetteoretikus, a MOME doktorandája.

Megtekinthető 2021. szeptember 3-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

Máté a kerámia-szakmában eltöltött 14 évvel a háta mögött, ennek a széles spektrumú mesterségnek minden technológiáját elsajátította. A sok-sok tapasztalat felhalmozásának azonban nem az lett a következménye, hogy letette a voksát egy adott irányzat mellett. Megtalálja az átfedéseket a technológiák között, egy gipszből faragott porcelán-öntőforma és a durva samottos agyag egymásra hatása ő rá is visszahat, és széles körű tudásának köszönhetően bátran feszegeti ezeket a határokat és nyúl hozzá a különböző anyagokhoz. Mátét a technológia mellett egyaránt inspirálják emberek, tárgyak és az őt érő benyomások, ezt pedig be is tudja építeni a kapott feladatokba is, mint pl. a vakoknak tervezett rehabilitációs készlet esetében. Ráadásul a különböző folyamatok térben és időben jól megférnek egymással.

Önálló művészi tevékenysége mellett fontosnak tartja a közösségben létezést, a CriminalCraft alkotócsoport alapító tagja. A csoport révén került közelebb a magas hőfokú fatüzelésű égetési eljáráshoz. Második önálló kiállításán az elmúlt év ezen technikával készült tárgyaiból összeállított válogatás látható, a Zebegényben épített, Kádasi Éva által tervezett kemencéjükben égetve. A szakmában megszokottá vált tárgytípusok mellett megjelennek már-már funkcionalitásukat vesztett műtárgyak, ezzel újabb határterületet megnyitva a képzőművészet felé. A természetközeliség a technika sajátossága és ez az itt kiállított tárgyakon is tetten érhető. Az alkotó célja irányítani a láng által formált felületeket és nem bebújni a "véletlen" esztétikuma mögé. Az így létrejött tárgyak nem beolvadnak a környezetükbe, hanem teret követelnek maguknak.

A kiállítást megnyitja: Kemény Péter keramikus művész, egyetemi adjunktus.
Megtekinthető 2021. augusztus 6-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között, bejelentkezéssel,
pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen

"Útközben egy fagyi?"
Knetik Dóra kerámia- és porcelán tervezőként diplomázott a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen 2013-ban. Diplomamunkája a „Fagyi az űrben” című porcelán fagyikehely készlet, mely számos csoportos kiállításon szerepelt már, mint például az Iparművészeti Múzeum, Műcsarnok, Milánói Design-hét. Most a Fiatal Iparművészek Stúdiója jóvoltából először mutatkozik be egy önálló kiállítás keretein belül, kicsit másként, mint eddig. A Fagyi az űrben készletet matricával dekorálta, ezzel egy új megjelenéssel ruházta fel, ami kezdete egy következő korszaknak. A porcelán dekorálásra sokféle technika létezik, Dóra számára ez még csak az első lépés, melyet a jövőben szeretne kibontakoztatni más formákon is.
A most látható kiállításon bemutatja a Kozma Lajos Kézműves és Iparművész Ösztöndíjas-munkáit, melyet szintén a fagyi téma inspirált, pontosan az ostyatölcsérek. A 3D-nyomtatást felhasználva hozta létre magformáit és azokat transzformálta át porcelánná. A 3D-tervezés egy ismeretlen terület volt számára, de a legjobb tudása szerint teljesítette a kihívást. A színes fagyi gombócok hatása, tükröződik abban, hogy előszeretettel színezi a porcelán masszát. Szereti látni, hogyan változik a forma karaktere, hangulata, ha változik a színe.
Jelenleg egy új úton, egy új projekten, dolgozik ösztöndíjasként, ahol szakmai és személyes határait tágítja.

Kiállítást megnyitja: Novák Piroska design-és művészet teoretikus
Megnyitó: 2021. június 30-án szerda, 18 órakor.

Megtekinthető 2021. július 9-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között. A még fennálló járványhelyzethez igazodva előzetes értesítés alapján várjuk az érdeklődőket. Bejelentkezés, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen.

A kiállítás látogatásakor maszk viselése kötelező!

Botos Balázs Budapesten él és dolgozik. A Nyugat Magyarországi Egyetemen végezte tanulmányait, itt szeretett bele a kerámiába. Olyan tárgyakat tervez és készít főleg porcelánból, amik megmelengetik az emberek szívét. A használhatóság nagyon fontos a tervezési folyamatban, az „egy kis plusz” mellett, amit mindig belerak tárgyaiba. Az „otthonos érzés” és felfedezés izgalma, egyszerre van jelen a munkáiban. Ezt a világot mutatja be Balázs Porceland című kiállítása.

MEGNYITÓ
(Elhangzott a kiállítás megnyitóján, 2021. június 30-án)

A keményporcelán európai feltalálását (1708) megelőzően sokan úgy tartották az öreg kontinensen, hogy Kínában, a porcelán hazájában, minden e titokzatos és gyönyörű matériából, „fehér aranyból” van. Csodálatos, egzotikus, gazdag és törékeny távoli-keleti világról ábrándoztak eleink. Talán e ma már naiv és túlzó fantázia felől is értelmezhetjük a 16. és a 18. század között népszerű arisztokratikus műfajt, a porcelánkabinetek jelenségét. A porcelánkabinetek nem csupán a fejedelmi és arisztokrata porcelángyűjteményeknek helyet adó, azt őrző és bemutató kincseskamrák voltak, hanem olyan díszes terek, ahol gyakran a falakat, a tartókonzolokat, a kandallókat és a bútorokat is vékony porcelánlapokkal burkolták be. A luxusnak és státusszimbólumnak számító anyaghasználattal egyrészt a megrendelő társadalmi státuszát és vagyonát, másrészt a készítő, a kivitelező mesterségbeli virtuozitását reprezentálták. Így vált a képzelet valósággá. Botos Balázs kiállításán egy 21. századi porcelánkabinetbe tekinthetünk be, a tervező és alkotó letisztult, egyben sokszínű porcelánvilágába, egyedi mikrokozmoszába, ahol a legkülönfélébb műfajú és funkciójú tárgyak készülnek a legnemesebb szilikát anyagból.
E betekintés – a COVID-19 vírus okozta világjárvány következtében – hasonlóan exkluzív, mint a barokk-rokokó porcelánkabinetek esetében, ahová csupán a meghívott kiváltságosok léphettek be. Mi pedig előzetesen regisztrálunk, maszkot viselünk, és távolságot tartunk egymástól.
A pandémia időszakát Botos Balázs – a veszélyhelyzet és a korlátozások ellenére – hasznosan és tevékenyen töltötte: elővette, újragondolta és megvalósította fiókban lappangó terveit, webshop-ot indított, terméket fejlesztett, egyedi megrendeléseket teljesített, kiállításokon szerepelt, pályázott. A FISE Galériában, két éve megrendezett, 2019-es egyéni kiállítása óta számos új tárgyat alkotott, tudatosan építve, képviselve, menedzselve márkáját. Kevés hozzá hasonló tervezőt ismerek, aki egy személyben és ennyire jól végzi az előbb felsorolt feladatokat, önálló munkaköröket. Minderre, úgy vélem, azért képes, mert megfontolt, hiteles tervező, aki alázatos az adott feladattal és annak megrendelőjével, legyen az egy doktori kutatás poszterének grafikai megtervezése vagy egy hungarikum gyomorerősítő likőr díszcsomagolásának elkészítése. Azután itt az anyagok teljes körű ismerete és tisztelete, valamint az alkalmazott technikák körültekintő megválasztása, nem az öncélú dekorálás, hanem az adott célnak megfelelő, a legmegfelelőbb eszköz használatának jegyében. Az általános, univerzális designer gondolkodás és tervezői elvek mellett, a specializáció még a siker kulcsa, ami a minőségi gyakorlati megvalósítás, az önálló és precíz kivitelezés alapfeltétele. És az a valami, a plusz többlet, a blikkfang, ami karakteressé és felismerhetővé teszi Botos Balázs tárgyait.
Két évvel ezelőtt ezt a valamit a tárgyakba rejtett humorként határoztuk meg. A jelen tárlaton szereplő anyag esetében hangsúlyeltolódást figyelhetünk meg a konceptuális tárgyalkotás irányába. E megállapításomat két példával szeretném aláhúzni. Az első a Silhouette nevű új váza/vázák, amelynek/amelyeknek tervezésmetodikája is rendhagyó. Az év elején, egy álmos januári reggelen Balázs üzenete köszöntött a telefonom kijelzőjén. Ebben egy szokatlan kérést fogalmazott meg: rajzoljak egy vázát, olyat, ami először az eszembe jut erről a szóról. Hmm, kávé nélkül nem lesz egyszerű – ez volt az első gondolatom. Majd a második, hogy a váza szó egy muzeológus fejében foglalt fogalom, mert nem egy, hanem több száz váza formája ugrik be egyszerre, ha erre a tárgytípusra gondolok. Ezért nem is egyet rajzoltam. Végül egy klasszikus, csepp alakú formában egyeztünk ki a gyakorlatból kiesett, fásult, reszkető kis vázlataimból válogatva. A lényeget itt természetesen nem is a megszólított ismerősök sajtpapírokra firkantott váza-formái képezik, hanem a tervezői gondolat, ami a váza körvonalán túl, annak fogalmára, meghatározására kérdezett rá, és a váza „vázaságának” definícióját kutatta. Az eredmény egy váza-plasztika lett, ahol a gyakorlati-használati funkciót felülírja az alkotó intenciója és az autonóm szobrászi érték. A két darabból álló, mobil váza-felek egyik oldala durva, elnagyoltan kifaragott márvány-hatású, másik oldallapjuk simára csiszolt, finom felületű, biszkvit porcelán. Hogy a két felet/szeletet, miként helyezzük el, az ránk van bízva, összeillesztjük vagy szétválasztjuk, egymással szembe vagy háttal fordítjuk őket, teszünk-e beléjük virágot, vagy a formákat hagyjuk önmagukban érvényesülni – mind a mi döntésünk és választásunk. Ahogy a nézőpontunk is: honnan nézzük e tárgyakat, miként használjuk, minek tekintjük. Vázákat ábrázoló plasztikáknak, vázaként is használható plasztikáknak, díszvázáknak, amikbe vétek virágot tenni – a sor, az asszociáció, a játék még folytatható.
A másik példám a konceptuális irányra, Botos Balázs újabb ékszereinek köre, amelyekkel nem csupán a hazai, hanem a nemzetközi kortárs ékszertervezés területén is egyre eredményesebb. A 2020. évi Ékszerek Éjszakája Budapest 0- zero negative pályázati felhívására készült az Iceland széria, ami a környezetszennyezés és a globális felmelegedés ellen hirdetett zéró toleranciát. A hófehér jégsipkákat formázó bross és gyűrű a téma esztétizálásának módszerét használja, míg az anyagában feketére színezett verzióban, a szénbányák vagy az olajfoltokkal szennyezett természeti táj látványa drámai, drasztikus és elementáris hatású. A tervező tudatosan és érzékenyen használja az ékszer reprezentációs és kommunikációs funkcióját.
Ez az érzékenység, már-már szentimentalizmus jelenik meg most debütáló, A régi és a törött névre keresztelt bross-kollekciójában is. A gipszformák csiszolásához használt, pontosabban elhasznált kézi gyaluk fémreszelőit, hűséges munkaeszközeit mentette meg a kidobástól és használta fel újból. Megnemesítve, átlényegítve a rozsdás anyagokat, megalkotva ezzel a saját mesterségét hirdető, hordható cégéreit, céhjelvényeit. Egy valódi mesterember, aki saját maga önti formába ötleteit nem is tehet másként. Eszközei kincset érő ékszerek, melyek, ha ipari termékként végigszolgálták élettartamukat, annak végén elnyerik jutalmukat. A használati tárgyak életciklusa olyan narratíva, ami a kortárs művészeti ékszer szerteágazó, roppant szabadon kezelt területén is figyelemre méltó koncepció.
Botos Balázs tervezői és alkotói tevékenységéről, porcelánvilágának összetevőiről, jellemzőiről gondolkodva – különösen a Design Világnapja után – újra és újra a BurgHalle Művészeti és Design Egyetem¹ szilikát matériákra szakosodott terméktervező képzése jut az eszembe. A Halle-ban folyó oktatás világszerte ismert és elismert, számos professzor és hallgató körében vágyott és elérendő úticél. Ennek a képzésnek immár évtizedek óta egy rendkívül summás, szikár, igaz és mintaadó gondolat a mottója: „Working like a craftsman – thinking like a designer”.² Szabad magyar fordításban: Dolgozz úgy, mint egy kézműves mester, gondolkodj úgy, mint egy formatervező, designer. Vagyis, ahogy Balázs is teszi, kézművesként hiteles és biztos szakmai tudással, türelemmel és precizitással dolgozik, tervezőként letisztult, okos és érzékeny, karakteres, konstruktívan és játékosan újító. Ilyennek látom Botos Balázs, keramikus-designer, designer-keramikus világát, Porceland-et, azaz Porcelániát.

Novák Piroska
design- és művészet teoretikus

Jegyzetek
¹ Teljes, hivatalos nevén: Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle (Burg Giebichenstein University of Art and Design Halle).
² A képzés mottójának forrása:
https://www.burg-halle.de/en/design/industrial-design-ma/product-design-...  Hozzáférés: 2021. június 30.

Fényvirágzás Nagy Lantos Marianna grafikusművész és Varga Gyönyvér Amala üvegművész kiállítása.

Megnyitó: 2021. július 13-án kedden 18 órakor.
A kiállítást megnyitja: Fazekas Ildikó, design- és művészetmenedzser.

Megtekinthető 2021. július 23-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között, bejelentkezéssel, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen!

Nagy Lantos Marianna idén szerezte meg magas pontszámokkal és különdíjjal az angliai Society of Botanical Artists Distance Learning Diploma Course képzését, melyen 17 botanikus festőművész volt mestere a világ minden tájáról. Személyében Magyarország első nemzetközileg is akkreditált botanikus művészét üdvözölhetjük, mely egy újabb kaput nyit a Contemporary Art Botanikai szekciójába. Az első eredmények már datálhatóak, 3 különböző Illusztrációs és Art Biennálén illetve Londoni Design Award legjobb rajz kategóriáját hozta el alkotásaival. Sok nemzetközi munkában vesz részt, de szeretné a Botanikai művészetet hazánkban széles körben elterjeszteni. A klímakutatásban végzett feladatai mellett elsősorban a védett fajok mentése, a magyarországi botanikus kertek feltérképezése, új növények megtervezésére összpontosít. SBA feladatai és a díjnyertes alkotások kerülnek kiállításra idén, lezárva a tanulói folyamatokat, mely egy új, izgalmas iránnyal folytatódik a Contemporary irányába.

Varga Gyöngyvér Amala üvegművész alkotásai hagyományos képalkotás és digitális technológia ötvözésével születnek meg. Munkái intuitív érzelmi lenyomatokat és belső utazásai impresszióit, emlékképeit rögzítik. A transzparens, réteges konstrukciókon egymással ellentétes mechanizmusok érvényesülnek. A tükörrel kombinált üvegképek bezárják a fényt és egyfajta belső vibrálásra késztetik. A térben installált objektek belső színdinamizmusát a szabadon áteső fény élteti. A kiállításon részben a tavalyi és az idei évben elnyert Kozma Lajos Kézműves Iparművészeti Ösztöndíj időtartama alatt készült munkái láthatóak.

Megnyitó: 2021. június 15-én kedden. A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket 18-20 óra között.
A megnyitó 18 órakor kezdődik, majd ezt követően további 8 idősávban regisztrálva 7-7 fő tekintheti meg a kiállítást, miközben Molnár Melinda formatervező gondolatait hallgathatják.

Bejelentkezés a megnyitóra az alábbi linken lehetséges: https://doodle.com/poll/9ftitqv7pyzdcxfm?utm_source=poll&utm_medium=link

A kiállítás megtekinthető 2021. június 15-től június 25-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között, bejelentkezéssel, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon az iroda@fise.hu címen.
A Műtárgyak Éjszakájához kapcsolódva június 18-án a FISE Galéria hosszított nyitvatartással várja az érdeklődőket!
A kiállítás látogatásakor maszk viselése kötelező.

Az alkotások és az esemény létrejöttét a Nemzeti Kulturális Alap támogatta

Archetípusok

Biró Zsófia Gizella ékszertervező Archetípusok c. önálló kiállítása a korábbi évek önismereti témájú alkotásainak folytatása.
Idei ékszersorozatát a 12 női archetípus inspirálta. Ezek az ősi eredetű karakterek a tudatalattiból erednek és minden emberre jellemzőek. Életszakaszonként más-más karakterjegyek erősödhetnek fel bennünk. A kiállításon látható ékszerek ezekhez a személyiségtípusokhoz köthetők.
A tervezőművész ezúttal is különleges anyagot használt: az ékszerek alapanyagául szolgáló fémstruktúrák egyedi kísérletezések során jöttek létre. Az áttört felületek és érdekes textúrák sejtelmes árnyékot rejtegetnek a látogatók számára.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt a megnyitóra, ahol feltérképezhetik önmaguk és szeretteik jellemvonásait!

A tervező munkáit az alábbi linken tekinthetik meg: instagr.am/gizellabirojewellery

The solo show entitled ‘Archetypes’ of Zsófia Gizella Biró jewelry designer is the continuation of her works on the theme of self-knowledge from the previous years.
This year’s jewelry series was inspired by 12 female archetypes. These characters of ancient origin stem from the subconscious and apply to everybody.
Each life stage may enhance different characteristics. The jewels on display at the exhibition are related to these personality types.
The designer artist used special materials again: the metal structures that provide the basis of the jewels are the results of numerous experiments. Mysterious shadows are hidden within the openwork surfaces and textures.
We are looking forward to meeting all who are interested at the opening event, where we invite you to explore your own as well as your loved ones’ personality traits!

The event and the artworks have been funded by the National Cultural Fund of Hungary

A kiállítást megnyitja: Révész Emese művészettörténész.
Közreműködik: Grace Yu, gitár.
Megnyitó: 2021. május 25-én kedden 18 órakor.

A járványhelyzethez igazodva a hagyományainktól eltérő módon, előzetes bejelentkezés alapján várjuk az érdeklődőket május 11-én 18-20 óra között. A megnyitóbeszéd: 18 órakor hangzik el, majd ezt követően további 4 idősávban regisztrálva 7-7 fő tekintheti meg a kiállítást az alkotók tárlatvezetésével.
Megtekinthető 2021. május 26-tól június 11-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között, bejelentkezéssel, pontos időpont megjelöléssel, legkésőbb a tervezett látogatást megelőző napon: iroda@fise.hu címen
A kiállítás látogatásakor MASZK viselése KÖTELEZŐ.

"Hol NEM volt, hol VOLT" jól ismert kezdő sor a mesék világából. De, két kicsi szó szándékosan helyet cserélt egymással. Hol nem volt mitikus, csodálatos lények elevenednek meg üvegből Lendvai Péter Gergely munkáiban.
Mintha egy egzotikus, letűnt civilizáció egyedülálló kincsei között járnánk kelnénk. A falakra mint indák futnak fel Horváth Krisztina izgalmas illusztrációi, az öreg királyról és a legbecsületesebb kisfiúról szóló fabula révén egyenesen Dél Koreából. A népmesei világ formakincse ebből a különleges távoli kultúrából építkezik egy ősi mindenki számára érthető szimbólum rendszerrel. Keressük meg a mesék világában a "hol nem volt és hol volt" között milyen fantasztikus szereplőkkel, történetekkel és lényekkel, találkozhatunk május 25-től a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület kiállításán.

2020-ban, a Magyar Művészeti Akadémia támogatásával létrejött a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület iparművészeti gyűjteménye! Jelenleg 105 FISE tag kiemelkedő alkotása található az egyedülálló anyagban, amelyet a jövőben mind belföldön, mind külföldön igyekszünk a nagyközönség számára is elérhetővé tenni!
(Azonosító: 0001-MMA-20-MT)