Grafika

Puskás Marcell designer
THE BIG DATA GAZE

!!!FINISSZÁZS!!!
!!!2018. november 15. csütörtök 19 órától!!!
#endofthestory
!!!Elviheted a kiállítás bármely darabját!!!
Facebook-event

Voltál? Nem voltál? - Akárhogy is, itt egy összefoglaló videó a kiállításról!

"A kiállításon a male gaze, a female gaze, valamint a digitális korban megjelent “online gaze” kapcsolatára keresem a választ.
Létezik egyáltalán digitális önazonosítás? Hogyan tudom láttatni magam a digitális térben? Mit lássanak rólam, és engem vajon kinek a tekintetével néznek? Létezik egy applikációnak, vagy egy algoritmusnak tekintete? Hogyan tudom bemutatni magam egy emoticon, vagy néhány szó segítségével? A digitális platform, vagy applikáció előre predesztinálja, hogy kinek lássanak?"

Megnyitó: 2018. október 30-án kedden 19 óra
Megnyitja: Szilágyi András művészettörténész

Megtekinthető 2018. november 16-ig, hétfőtől péntekig 13 és 18 óra között

Facebook-esemény

Lőrincz Attila grafikus és barátainak KÖZTES ÁLLAPOT című kiállítása nyílik,
2018. február 20-án kedden este 7 órakor a FISE Galériában.
A kiállítást megnyitja Kótai Tamás képzőművész.

Gazsi hétköznapi élethelyzetekbe állított sziluettfiguráival a "jelen-lét" kérdésein gondolkodhatunk el. Alakjainak fehér hiátusát mintázott, színes domború felületekkel társítva erősíti képein, melyeknek elkészítésére szobrász barátait kérte fel.

A szobrász társalkotók: Czakó Rita, Lovász Zoltán, Szabó Balázs és Takács Máté

Megtekinthető 2018. március 5-ig, minden nap 13–18 óra között.

Mutasd az asztalod, én megmondom!
munkaPAD rovatunkban bemutatjuk hol és hogyan dolgoznak tagjaink, elmesélik és megmutatják hol lesz az ötletből terv, a tervből tárgy, termék, alkotás, és ehhez a folyamathoz mi minden egyéb társul még.

Aktuális munkapad-mutogatónk: CSALA SÁNDOR, grafikus

Mikor tudsz a legjobban dolgozni? Melyik napszak a legtermékenyebb számodra?
- Ha szabadkézzel rajzolok vagy festek akkor természetes fényben szeretek dolgozni. A műfény sok szempontból problémás. Számítógéppel a nap bármely szakában problémamentesen lehet dolgozni, de sokszor leginkább az esti, éjszakai órákban tudok elmélyülni a munkában.

Melyik a tervezés-kivitelezés során legtöbbet használt tárgyad
- A számítógép mellett rajzasztalon és festőállványon dolgozom.

Mi inspirál leginkább?
- A vágy, hogy minél jobb munkát csináljak, jobbat a korábbiaknál. Új technikák és megoldások kipróbálása, új utak keresése is inspirál. És természetesen más művészek alkotásai is.

Melyik serkentőszer csúszik jobban munka mellé: kávé vagy tea? Esetleg rum?
- Mióta nem ihatok tejet, csak vizet iszom.

Hogyan és mi által tudsz továbblendülni, ha elakadtál egy folyamat során?
- Erre nincs bevált módszer, stratégia. Agyalok a problémán és előbb-utóbb megszületik a megoldás, de előfordul, hogy a problémára való koncentrálás nélkül, váratlanul jön az ötlet, akár úszás vagy fogmosás közben. Szerencsés, ha sok idő van egy feladatra.

Hallgatsz-e zenét, esetleg rádiót munka közben? Ha igen, mit? Ha nem, akkor? 
- Igen, hallgatok zenét munka közben, bár már nem olyan gyakran, mint fiatalkén. Elég sokféle zenét hallgatok, bár az utóbbi években - ha már TV is van a közelemben - gyakran próbálok értelmes, hallgatható TV műsorokat keresni, de ez nem mindig sikerül. Persze időnként, bizonyos munkafázisokban csendre van szükségem.

Mi hiányzik leginkább az asztalodról, hogy jobban menjen a munka? Minek örülnél igazán?
- Tulajdonképpen megvan minden szükséges eszközöm a munkához. Bár ha jobban belegondolok, akkor egy A3-as szkenner jól jönne.

Több és további Sanyi munkájáról itt:
https://www.behance.net/sandorcsala

Chang-Soo Kim szöuli képzőművész kiállítását N. Mészáros Júlia művészettörténész nyitja meg.

Megnyitó: 2018. július 10-én kedden 18 órakor.

A Penumbra / Félárnyék című sorozatának legújabb darabjait és videómunkáit mutatja be.
A kiállítás kurátorai: Haász Ágnes, Ruzsa Dénes, Spitzer Fruzsina
Megtekinthető 2018. július 20-ig, hétfőtől péntekig 13 és18 óra között

Félárnyék, Tükrözés…

A kifejezés egy bizonyos üzenet révén közvetítődik, akárcsak a hír a médiában. Egy új kifejezés új szemléletet és egyszersmind új értékrendet is képes kölcsönözni egy tárgynak. A jelen kiállítás fókuszában a városban élő én (az individuum), a többi ember, és a mögöttük rejlő történetek viszonyrendszerének a feltárása áll. Továbbá kísérlet történik arra nézvést is, hogy kifejezésre jusson azon metszéspontoknak a tudatosítása, amely a körkörösség jegyében zajló élet során bukkan fel, és amely tematizálja a szerteágazó társadalmi elvek és rendszerek közepette élő ember helyzetét. Ez a jelenség világszerte megfigyelhető. Kísérlet történik ugyanakkor a művész és a befogadó közötti kölcsönös megértés jelenségének a felfejtésére a képi ábrázolás és a kifejezés révén is. Azon jelenség megértésén fáradozunk, hogy vajon mi minden veszteség érhet bennünket a digitalizált világban azáltal, és egyre azt boncolgatjuk, hogy az én miként vált fokozatosan névtelenné és személytelenné és veszítette el az egyéni értékét, ahelyett, hogy a technikai fejlődésnek az egyénekre gyakorolt pozitív hatásaira szentelnénk figyelmet. A félhomály/félárnyék egy olyan tartomány, ahol pusztán a takaró test homályosítja el a fény forrását. A félárnyékban tartózkodó megfigyelő egy részleges napfogyatkozás tanúja lehet. A jelen kiállításon arra figyeltünk, hogy mit veszítettünk és hanyagoltunk el mostanáig a magát álca mögé rejtő reklámok vagy a túlzó képi jelenségek miatt.

A félárnyék műfajú munkák kifejezésmódját illetően, egy ismétlődő egymásba hatolást, egyfajta rétegzett átfedést figyelhetünk meg. Az „egymásba hatolás” egy egészen progresszív módszer, egy tendenciózus fogalom, amely a bizonytalanságot helyettesíti mechanikus kiegészítés révén. Ez a képi alkalmazásnak egy olyan módszere, amely igen elterjedt az elektronikus médiában, ugyanakkor egy vizuális jelenség is egyben, amely a kortárs paradigmát hivatott kifejezni. Ami a TV képernyőfelbontást illeti, a függőleges felbontások számát általában jelzik. A szótárban az egymásba hatolás címszó alatt azt a módszert értjük, amely az egymásra tevődő képek szkenneléses módszerének az alkalmazásán alapszik. Az új fogalom a CRT TV megjelenésével egy időben bukkant fel. Ezzel a módszerrel úgy keletkezik egy kép, hogy pontokat jelenítenek meg a páros és páratlan számokkal ellátott vonalakon, ahelyett hogy egyszerre egy teljes képet hoznának létre. Emiatt az idő különbség miatt, enyhe villódzás jelenhet meg a képernyőn. Ahhoz, hogy konfigurálni lehessen egy képet, két egymásba hatoló (páros és páratlan számmal jelölt) szkennelési keretre van szükség. Ez a két hiányos keret kölcsönösen kiegészíti egymást és mindkét egymásba hatoló kép függ a másikától, amely arra figyelmeztet bennünket, hogy hajlamosak vagyunk a dolgokra a saját perspektívánkon és előítéletünkön keresztül tekinteni.

Minden itt kiállított darab digitális nyomat technológiával készült az elejétől a végéig mivel egy új művészeti paradigma megjelenésének a lehetőségét próbálja sugallni. Ami a digitális nyomat technológiáját illeti, a Grapheion 21. számában megjelent írásomat szeretném idézni:

„A digitális fogalom mögött rejlő tulajdonságok azok a nem-vizualizációs kifejezések, amelyek az információt nem-anyagelvűség és elektronikus rezgés formájában fejezik ki, ezáltal mintegy kitágítva a művészet anyagiságáról és értékéről való hagyományos gondolkodásunk határait. Éppen ezért, a digitális művészetnek a forradalmi mechanizmusként való elismerése, amely megújítja a hagyományos művészeti alapokat a következő feltételek mellett válhat a 21. századi digitális technológia fogalmi megismerésének a feltételévé: ha úgy értelmezzük mint egy olyan fogalmat, amely átíveli a tér és idő határait; ha úgy tekintünk rá mint egy kiegészítő mechanizmusra és viszonylagos terjeszkedési fogalomra; ha a digitális technológiát nem tekintjük többé egy hagyományos ipari művészet értéknek és kiértékelő eszköznek , és ha kiterjesztjük a művészi értékét; ha kitágítjuk a digitális művészet alapvető érdemeit és megteremtjük hozzá a megfelelő környezetet, amelyben az igazi értéke ki tud majd bontakozni….”

"VISSZHANGOK"
A Beijing Normal University School of Art & Communication, és az Art & Design Department hallgatóinak kiállítása.

Megnyitó: 2017. szeptember 25.-én hétfőn 18 órakor.

A kiállítást Uhl Gabriella, a Metropolitan Egyetem művészettörténésze nyitja meg.

E különleges kiállításon a FISE egy hétre vendégül látja a kínai Beijing Normal University művészhallgatóinak festészeti anyagát. A válogatás különleges találkozási lehetőség egy távol-keleti művészeti képzés képviselőivel, és érdekes ízelítő a kínai képgrafika irányzataiból.

Megtekinthető 2017. szeptember 26.-29 13-18 óra között!

Az esemény a Cinema Magyar-kínai Művészeti és Kulturális Egyesület és a Budapesti Metropolitan Egyetem szervezésében valósult meg.

Sopron, Festő terem, 2016 március 12-27
Megnyitó: március 12., 16.00
A kiállítást megnyitja: Wehner Tibor író, művészettörténész
Megtekinthető: március 27-ig, hétfő kivételével naponta 10-18 óráig.

A művészek munkáikban a felhasznált anyagok az üveg, a fém, a méhviasz, valamint az áttört formavilág többrétű művészeti és kultúrtörténeti tartalommal bír. A méhviasz és az üveg egyszerre utal az egzakt természetadományos és a spirituális gondolkodásra.

" A két művész kiállításának címe – Konstelláció 77 · 78 – beszédes és a lényegre koncentráló: a konstelláció fogalma az összefüggésekre, a megfelelésekre, az egybeesésekre, a dolgok állását meghatározó körülmények azonosságára. (...) Az azonosságok a napjainkra immár a jelenkori magyar képzőművészet közép-generációjának alkotóihoz kapcsolható két művész pályaképében, szemléletében – és az eltérő alkotóterületek ellenére – törekvéseiben és alkotómódszerében is felfedezhetők, de természetesen az önállóság, az egyéni törekvés is munkásságuk fontos jellemzője. "
Wehner Tibor

http://www.prokultura.hu/hu/programok/2016-03-13/443-konstellacio-77•78.html

Kiállítási online katalógus:
https://issuu.com/lendvaipeter/docs/77-78_katalogus_full_forgato_ok?utm_...

Simon Péter Bence

Az elmúlt évre visszapislogó sorozatunk utolsó válaszadója: Simon Péter, grafikusművész

1. Mi volt számodra a 2015-ös év legpozitívabb élménye?
Nem volt kiugróan pozitív …

2. És mi volt a legnagyobb bosszúsága?
… de negatív élményem sem, 2015-ben.

3. Mi volt a leginspirálóbb dolog, ami 2015-ben történt Veled?
Sikerült eljutnom a berlini TYPO Talks konferenciára, ami felért egy POP-fesztivál pörgésével. Egyszerre 4 színpadon folytak tipográfiai előadások 3 napon át reggeltől estig.

4. Mi okozta a legnagyobb meglepetést az elmúlt év során?
Néztem egy kortárs szobrász kiállítását, a milánói dóm tetején, értsd ténylegesen a márvány "tetőcserepeken", alattad az emberek kicsi pontok.

5. Milyen újdonságot próbáltál ki az elmúlt egy év során, és milyen tapasztalatot szereztél általa?
Igazi olasz rizottót.

6. Fogadalom 2016- ra / üzenet magadnak és másoknak a következő évre:
Több önérvényesítés!

www.spx.hu