Kerámia - Porcelán

szabo_edit

Sitting Cloud / Floating Rock
Szabó Edit kiállítása
Megnyitó: 2017. május 22. 18 óra

Claude Monet Tavirózsák sorozata inspirálta Szabó Edit legutóbbi műveit, melyeket először mutat be a publikumnak a FISE Galériában.
Monet átiratban készült szobrászi minőségű növénytartók felidézik a festő gyönyörű kertjét Givernyben. Miközben a tárgyak a vízhez kötődő kapcsolatunk sokszínűségét megmutatva válnak személyessé, belső kertünk elemeivé.

A kiállítást megnyitja Oltai Kata kurátor, művészettörténész

Megtekinthető: 2017. június 9-ig
hétfőtől péntekig: 13:00 és 18:00 óra között

Knetik Dóra

Nyár van - még egy kicsit.
Úgyhogy itt még folytatódik a nyári ujjongás, ugrándozás, un-unatkozás.
(A bejegyzést nem támogatta senki.) (Pedig igény lenne rá!)

Ezek itt Knetik Dóra, keramikus válaszai.

Ha nyár – akkor pihenés?
Sufni renoválás.
Hegy vagy vízpart?
Sufni.
Hogyan-mivel-kivel frissülsz a hőségben?
Unicum a sufniban, slag a kertben.
Mit nem hagynál ki semmi pénzért a nyári események közül?
22 fokban a 18 fokos Dunában úszni a kacsákkal, persze utána egy unicum (+ egy 5 fokos sör, hogy nyáriasabb legyen az élmény).

Mi a legtutibb nyári tárgyad – kiegészítőd?
A csatolt képen a megfejtés.

https://www.behance.net/doraknetik

Meixner-Hegyi Etelka

Nyár van, fagyi, és fröccs, és függőágy, és fesztiválok.
Vajon mit csinálnak ilyenkor a FISE-tagok? Mini-interjú sorozatunkban ezt igyekszünk feltérképezni.

Elsőként MEIXNER-HEGYI ETELKA porcelántervező művész válaszait olvashatjátok:

Ha nyár – akkor pihenés?
Igen, sőt télen is. Egy olyan családi házban élek, ami korábban nyaralóként funkcionált. A „hétvégi ház” feelinget megőriztük, örök figyelmeztetés, hogy ne hajszoljam túl magam.

Hegy vagy vízpart?
A hegy adott, (Bakony) így nyáron Balaton, északi part, szűkebben nádas.

Hogyan-mivel-kivel frissülsz a hőségben?
A fenti kérdésben már félig megválaszoltam, a fiammal újabb hobbink a vízimadarak észrevétlen megközelítése a balatoni nádasban. Tiszta Tüskevár.

Mit nem hagynál ki semmi pénzért a nyári események közül?
Artplacc Tihanyban, Pihenés a Páskom cottage-ban (ez egy új csúcs szálláshely szülőfalumban, mely az újságírókat furcsa szóösszetételek megalkotására inspirálja, mint például a „falusiluxusdizájn” ) és a nyár vége felé talán némi Adria.

Mi a legtutibb nyári tárgyad – kiegészítőd?
Idén mindenképpen saját alkotások, a legújabb vizes-falatkás tálkáim egyre jobb vízfodrozódásokkal és hitelesebb medenceszínekkel. A kép önmagáért beszél, nézzétek a bal oldali tálban és felette a csobbanást, szinte egyformák!

Lesz még szezon, ide is nézhettek: http://eccehome.eu

jetzt

A FISE Galéria szeretettel meghívja Önt és a barátait
A kieli Muthesius University of Fine Arts and Design, és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar MAMI Kerámia Tanszék hallgatóinak

most/jetzt

című kiállítására.

Megnyitó: 2017. május 9-én kedden 18 órakor.
A kiállítást Ráthonyi Kinga keramikusművész nyitja meg.

Megtekinthető 2017. május 19-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

2016. őszén a németországi Multhesius Egyetem diákjai egy hetet dolgoztak közösen a PTE Művészeti Kar MAMI Kerámia Szak hallgatóival Magyarországon, Pécsett és Kecskeméten. A közösen eltöltött időszak alatt született művekből mutat be válogatást ez a kiállítás.

A kiállítást 2016. október 18-án kedden 18 órakor, prof. Nagy Márta keramikus, a PTE Művészeti Kar MAMI Kerámia Tanszékének vezetője nyitja meg.
Megtekinthető 2016. október 28-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

Kerstin Abraham: ALAP-RAJZ - 2016

Kerstin Abraham német képzőművész, Berlinben született. Szobrokra és rajzokra épülő installációkkal foglalkozik. Munkásságának egyik állandó eleme a kerámia, amelyet anyagként és médiumként is alkalmaz, a másik állandóan jelen lévő vizuális referencia a műveiben a szín. Az utóbbi néhány évben a poszt-indusztrializmussal kapcsolatos témákat vizsgálta és jelenítette meg a művészeti kutatásai során. Jól ismert, milyen mélyreható változásokat hozott a 19. század végétől induló korszak az életünkben, mit vesztettünk azáltal, hogy a rendkívülien megerősödő iparosodás minden kulturális értéket maga alá gyűrt és mélyrehatóan átalakított.

Kerstin Abraham rendkívül érzékenyen viszonyul az új poszt-indusztriális kultúra jeleihez, amely Európa millenniumának esztendeitől kezdve virradt ránk, és vált Európa fejlődésének erejévé. Újra azt éljük át, hogy a kulturális értékeink, amelyek egyszer már az iparosodás által megváltoznak, most újabb változáson mennek keresztül. A művészt a folyamat és az alkotás lehetőségei foglalkoztatják – mi hozható létre a technológiai lehetőségeknek a mostani gazdagságában, milyen nyomot hagyhat az emberi kéz ma a világban. Az újságok-papírok kora lassanként elenyészik. Tudjuk, nincs semmi elaggottabb, mint egy tegnapi újság.

A mi kultúránk az ipari technológiáknak a mindennapi életünkbe való beépülése következtében jött létre. Ez tehát egy kulturális keretben megvalósuló folyamat, illetve annak az anyagi manifesztációja, az anyag és a metafora viszonyának vizsgálata az anyag oldaláról. Kerstin Abraham tárgyai, az újságol és tányérok e viszony művészi manifesztumai, ezeket mutatja be a metaforikus installációkban, az ALAP-RAJZ című kiállításon. ( A kiállítás DRAWING ON GROUND / AUF UNTER GRUND ZEICHNEN címmel került be a nemzetközi művészeti sajtóba)
Természetesen mindnyájunk számára ismert az újságpapír sok-sok felhasználása, a csomagolástól kezdve oly sok minden, kitömhetünk valamit papírral, alátehetjük, hogy ne billegjen, szigetelhetünk vele és akár el is égethetjük. Kerstin Abraham számára ez a papír a lehető legalkalmasabb felület a rajzoláshoz. A tegnapira való írás és rajzolás (a megelőző nap által biztosított alap) a művész számára metafora.
A palimpszeszt az eredeti üzenet átírása, ami által valami új keletkezik. Az új beírások interakcióba lépnek az alapot adó szöveggel. Az egyszeri és megismételhetetlen rajz kontrasztot alkot az újság tömeges jellegével. Ha napilapokra rajzol, a művész unikátokat hoz létre, amely egy naptár karakterjegyeit veszi föl, zaz olyan naptárak jönnek létre újra meg újra, amelyek mindennapi kultúránk bejegyzései.

A palimpszeszt tovább alakul, papírból kerámia felületté lesz, azt firtatva, miféle rokonság képzelhető el a rajz és a mintázat között. Hogy lehet az egyedi kép elemeit alkalmazni a leggyakrabban használt tárgyaink egyikén, a tányéron. Vajon azáltal, hogy egy sorozat-gyártott tárgyon jelenik meg egy egyedi kép rajzi eleme, a vizuális jelenség mintázattá válik, pusztán azáltal, hogy a tárgy hat rá? Ehetünk mi ebből a tányérból, amely egy művész egyedi alkotása, s nyitott az alkotó kéz érintése iránt?

A Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar Média- és Alkalmazott Művészeti Intézet keramikus hallgatóinak 2016. évi diplomamunkáit bemutató kiállítás.

Megnyitó 2016. július 5., 18:00
Megnyitja: Schrammel Imre keramikus.
Megtekinthető 2016. július 22-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

A Pécsi Tudományegyetem (PTE) Művészeti Kara idén ünnepli alapításának 20. évfordulóját. A jubileumi évben számos képzőművészeti és zenei programmal mutatkozik be a kar – nem csak Pécsett. Így most a FISE Galériában is, a keramikus hallgatók diplomamunkáinak kiállításával.

Pécset Magyarország egyik legnagyobb kultúrvárosaként tartják számon, 2010-ben Európa Kulturális Fővárosa volt. Pezsgő kulturális élettel rendelkezik; több színházzal, koncertteremmel és a Pannon Filharmonikusokkal, balett társulattal, élénk irodalmi és képzőművészeti élettel, hatalmas egyetemmel. Az Európa Kulturális Fővárosa program legjelentősebb beruházása a régi Zsolnay Porcelángyár területén végrehajtott felújítás, a Zsolnay Kulturális Negyed létrehozása volt. A Művészeti Kar ebben az alkotásra inspiráló, nem mindennapi környezetben kapott otthont 2011-ben. A képzőművészet jelenléte hagyományosan az egyik legerősebb Pécsett. A nagy elődök között volt Zsolnay Vilmos, a Bauhaus pécsi művészei, Martyn Ferenc és Victor Vasarely.

A gazdag művészeti élet és a Pécsett összegyűlt neves képző- és zeneművészek segítették a Művészeti Kar létrejöttét, mely a jogelődök különböző művészeti tanszékeiből 1996-ban alakult meg. Ez az ország egyetlen felsőfokú zenei, képzőművészeti és alkalmazott, illetve médiaművészeti képzést integráltan folytató központja. A város művészeti hagyományai és progresszív kulturális élete, a tudományegyetemi háttér, a város művészegyéniségei meghatározó alapot biztosítanak a minőségi művészképzéshez. Az itt folyó oktatás egyedülálló módon, tudományegyetemi közegben biztosítja a művészeti képzés legmagasabb szintjét is: a művészeti doktori képzést. A kar nemzetköziesítési törekvéseinek köszönhetően a külföldi hallgatókat is szívesen várják angol nyelvű akkreditált mesterképzéseikre és egy-két szemeszter hosszúságú kurzusokra egyaránt.

Megnyitó 2016. április 12., 18 óra.
Megnyitja: Tillmann József A. PhD egyetemi tanár, a MOME Doktori Iskola vezetője.
Megtekinthető 2016. április 29-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

SZILENCIUM

Az agyag savanykás illata, nedves, száraz, puha és törékeny tulajdonságai testközeli élmények, mely az emésztő tűzben kap végső konzisztenciát.

A kézzel megformált agyagfelületek és formák lassú, rétegről rétegre való építkezések.
Elmélyedés.
Önreflexió.
A külső és belső tér közti űr mutatja a formát.
A geminitás, a különböző dolgok közti azonosság. Köztességek, átmeneti állapotok képei, terei rajzolódnak. Szituációk és viszonyok adják a végső egységet.
Az idő változás. A tér idő és test.
A csend jelenlét.

Válogatás az Egyesület kerámia- és porcelántervező művészeinek munkáiból

Megnyitó: 2016. március 3. csütörtök
Helyszín: B32 Galéria és Kultúrtér, Trezor Galéria. 1111 Budapest, Bartók Béla út 32.

A porcelánhoz és kerámia tárgyakhoz örököltünk különböző „előkoncepciókat”, különböző értékeket. Ezek olyan kategóriák, amelyeket már régről ismerünk, de mivel automatikusan kapcsolódnak a kerámiához, a porcelán tárgyakhoz, még nem értékként, vagy egyáltalán nem értékként kötünk a szilikát művészet alkalmazott tárgyaihoz. Olyan tárgyakat gyűjtöttünk össze a Fiatal Iparművészek Stúdiója Egyesület tagjainak munkáiból, amelyek ezeket az öröklött megközelítéseket használják fel, illetve lépik át. A design területén megjelenő, a hagyományos porcelán- és a kerámiához kapcsolódó kategóriák átlépésére példaként szolgáló designtárgyak.

A kiállítást megnyitja: Fazekas Ildikó design- és művészetmenedzser
Közreműködik: Mihály Gyula, a kiállított kerámia alapú akusztikus hangszerén

Kiállítók: Andrási Edina, Boldizsár Zsuzsa, Knetik Dóra, Kovács Máté, Lakatos Ábel, Mihály Gyula, Rejka Erika, Simon Zsolt József, Sütő Erika, Strohner Márton, Vágó Szilvia

Kovács Máté keramikusművész kiállítását Bocskor Bíborka, a Magashegyi Underground énekese nyitja meg.

A mindennapi lét során felszívott információk kódolása, két hasonló tárgyi elemekből felépített "közösség" életén keresztül.

Megnyitó 2016. március 1-én kedden, 18 órakor.
Megtekinthető 2016. március 17-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

A Design Párbaj 2014 győztes csapatának kiállításán az elmúlt néhány évben készült munkáik mellett a párbajon készített nyertes tárgyukat is bemutatják. Daróczi Tímea, Petró Zsuzsanna és Máder Barna, ugyan egy területen tevékenykednek, mégis a Design Párbaj sorsolása hozta össze őket. Hamar kiderült, hogy egy egészen jól működő csapatot alkottak.A verseny során a csapathoz csatlakozott a közönség soraiból Pető Gabriella. Az ő gondolatai kísérik a kiállított tárgyakat.

A kiállítást megnyitotta: Dr. Szilágyi B. András PhD művészettörténész.
Kiállítók: Daróczi Tímea kerámiatervező, Máder Barnabás porcelántervező művész, Petró Zsuzsanna design-és vizuálisművészet tanár, kerámiatervező művész
valamint Pető Gabriella történész hallgató.

Megnyitó 2015. március 24.

Mátranováki alkotóházunk komfortfokozata galériával emelkedett.
Első kiállításunk anyagát a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar Kerámia Tanszékének hallgatói készítették – helyben. Ráthonyi Kinga vezetésével nyári szakmai gyakorlat keretében próbálhatták ki a hallgatók a fűrészporos, a raku és a kokszos égetés technikáját, az így született tárgyakat láthatták az érdeklődők 2014. augusztus 23-án.
A hallgatók munka közben is szívesen fogadták a helybelieket, a legkíváncsibbak „látványégetést” is megnézhettek egy nyári éjszakán.