Textiltervezés

Színező - Herényi Blanka

Tarka sorozatunkban arra kérjük a FISE-tagokat, hogy egy választott színre komponálva rendezzenek össze személyes installációt a körülöttük található tárgyakból, ezt fotózzák le, és a képen szereplő valamely tárgyról meséljenek el egy történetet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Játékos: Herényi Blanka, textiltervező művész

Szín: meleg színek: narancssárgák, barnák és egy kis vörös

Indoklás: a lassan eltűnő téli szürkeség ellensúlyozására választottam ezeket a színeket

Fő tárgy: a tárgyak közül a vörös teknősös kis noteszre esett a választásom

Ennek sztorija: Még tavaly októberben láttam a Vörös Teknős című animációs filmet. A moziban minden ülésre ki volt készítve egy-egy ilyen notesz. Már ez a gesztus is nagyon kedves volt. Aztán maga a film pedig gyönyörű és különleges, nagyon tetszett. Így a noteszhez igazi élmény kapcsolódik.

Blankáról többet itt találhattok: blanka-herenyi.wix.com/portfolio

Colourful_Ujszaszi

Tarka sorozatunkban arra kérjük a FISE-tagokat, hogy egy választott színre komponálva rendezzenek össze személyes installációt a körülöttük található tárgyakból, ezt fotózzák le, és a képen szereplő valamely tárgyról meséljenek el egy történetet.
-----------------------------------------

Játékos: Újszászi Tünde képzőművész

Szín: fekete és fehér

Indoklás: Már egy ideje "fekete korszakom" élem, de mindig igyekszem fehéret is társítani hozzá.

Fő tárgy: Nehéz egyet kiemelni, mert a legtöbb tárgyhoz kötődöm érzelmileg, de megpróbálom.
Most a nagymamám fehér kötőtűit választom.

Ennek sztorija: Ha jól emlékszem, 10 éves lehettem, amikor a nagymamám, a „Pesti Mama”, édesanyám anyukája, megtanított kötni. A textil iránti érdeklődésemet Neki köszönhetem, s a csodálatos kötőtűkészletét azóta is gondosan őrizgetem, és használom.

Tündéről többet itt találhattok: http://tundeujszaszi.com

Söptei Eszter textilművész válaszol. - Ránk is lecsapott az újév, aminek az elejéről nem hiányozhat a visszatekintés. Néhány villámkérdést tettünk fel néhány tagunknak, hogy lássuk/lássátok, mi minden volt tavaly!

Első válaszadónk: Söptei Eszter, textilművész

1. Mi volt számodra a 2015-ös év legpozitívabb élménye?
Az új honlapom, és a Boomeráng című kiállítás Szombathelyen a volt Írókéz Galérában, az utolsó kiállítás, és az hogy részt vehettem rajta.

2. És mi volt a legnagyobb bosszúsága?
Igyekszem a velem történő negatívumokat nem bosszúságként felfogni, azon szoktam ilyenek után gondolkozni, hogy mit tudok általa fejlődni.

3. Mi volt a leginspirálóbb dolog, ami 2015-ben történt Veled?
Origami, geometria, háromszögek. Meglepő módon az ötletek reggel félálomban jönnek, illetve fél ébredésben :) Nálam hatásos az "aludj rá egyet" dolog.

4. Mi okozta a legnagyobb meglepetést az elmúlt év során?
Az akácfavirág íze.

5. Milyen újdonságot próbáltál ki az elmúlt egy év során, és milyen tapasztalatot szereztél általa?
Az intézményvezetést. Még tart.

6. Fogadalom 2016- ra / üzenet magadnak és másoknak a következő évre:
Nem szoktam fogadkozni! Élek a lehetőségekkel.

Weblap: http://esztersoptei.uw.hu/index.html

A technológia folyamatosan terjeszti ki és változtatja meg az olyan fogalmakról alkotott elképzeléseinket, mint a szilárdság, a kézzelfoghatóság vagy önmagunk, továbbá radikálisan új formákat, eljárásokat és célokat olt a művészetbe.

Sensescapes - Kárpáti Judit Eszter textilművész és Esteban de la Torre médiaművész interaktív textil kiállítása

Megnyitó 2015. október 27-én kedden, 18 órakor.
A kiállítást megnyitja: dr. Tillmann József
Megtekinthető 2015. november 12-ig, hétfőtől-péntekig 13-18 óra között.

Az érzékelés olyan fiziológiai képesség, amely a külső fizikai jelenségekből származó adatok megkülönböztetésére és osztályozására szerveződik a környezet beazonosítása, értelmezése, ábrázolása és észlelése céljából.

Az észlelés ebben az értelemben nem egy passzív átvétele ezeknek a folyamatoknak, hanem a tanulás, emlékezet, várakozás és figyelem által formálódik.

Az EJTech kollektíva művészeti kutatása és a kiállításon bemutatott munkái az érzékelésünkben és tudati folyamatainkban végbemenő átalakulásra összpontosítanak az érzékszerveink, a technológia és a jelentésalkotás folyamatainak egymásra kölcsönösen ható mezőjében. Az egyes munkák az érzékelési rendszerünket eluraló sztenderdizált hierarchia újragondolását szorgalmazzák, valamint integratív szemléletükkel az új művészet lehetőségeit vizsgálják.

Az EJTech ‘Sensescape’ kiállítása a művészet és technológia keresztmetszetében kísérletezik a jelentések felfedezésének egyfajta játékos környezetében és arra késztet, hogy megértsük a jelen fluiditását a különböző tudományterületeken átívelő megközelítéseken, eljárásokon és anyagokon keresztül.

A kiállított munkák célja, hogy diskurzust kezdeményezzenek azokon a területeken, ahol a digitális és a fizikai találkozik. Az analóg alkímia, akusztikus okkultizmus és további hang kísérletek arzenáljából válogatott munkák, továbbá az interaktív textilek és reagens környezetek bemutatásával az EJTech kollektíva az észlelés esztétikájában mártózik meg.

Az állandóság maga a folyékonyság.